Nabídka spolupráce: mediální trénink, kurzy komunikačních a prezentačních dovedností, moderování akcí, komunikační koučink

Mediální trénink: Procvičíme vystupování před kamerou a mikrofonem

Připravím pro vás mediální trénink na klíč: Budeme trénovat rozhovor s novinářem, rozhovor ve studiu i simulaci živého vstupu. Každé video rozebereme a řekneme si, jak a kde je se zlepšovat. Podrobně probereme vaši argumentaci, rétoriku i neverbální komunikaci. Naučím vás, jak se na rozhovor v TV dobře připravit.

Trénink u vás nebo v profesionálním TV studiu: Mediální trénink připravím u vás ve firmě s profesionální TV technikou, využít můžeme také profesionální TV Studio. Procvičíme přesně ty situace, které vás nejlépe připraví na vaše reálné vystoupení před kamerou či na veřejnosti.

Další servis: Pomohu Vám zlepšit komunikační servis, mediální výstupy Vaší společnosti i media relations (příprava tiskových zpráv, avíz, PR textů i konzultace Vašich projektů).

Tematické vzdělávací kurzy

Vyberte si temtický kurz, krerý nejlépe odpovídá Vašim cílům. Vzdělávací akce jsou připravovány prezenčně i on-line, záleží na vaší preferenci. Témata můžeme nakombinovat.

  1. Mediální trénink: školení před kamerou a mikrofonen, nácvik vystupování před novináři.
  2. Prezentační dovednosti v praxi: jak na řeč těla, rétoriku a vystupování na veřejnosti.
  3. Mediální komunikace: jak fungují média, jak přemýšlí novináři, jak se v médicích prosadit.
  4. Rozhovor s novinářem: jak se něj připravit, jak ho zvládnout, cvičení a příklady.
  5. Komunikace s novináři v byznysu i státní správě: postupy, příklady z praxe, cvičení.
  6. Tiskový mluvčí a PRista: jak funguje, jak pracuje, postupy, dovednosti, příklady z praxe.
  7. Tisková zpráva: jak psát tiskové zprávy tak, aby neskončily v koši.
  8. Tiskové konference: jak připravit akce, které média zaujmou, postup od A do Z.
  9. Krizová komunikace: jak ji předcházet, jak se na ni připravit, jak ji zvládnout.
  10. Individuální spolupráce na míru: konzultace, poradenství, moderování i PR poradenství.

Těším se na společnou spolupráci, vše domluvíme vám na míru.

martin.ayrer@gmail.com

mobil: + 420 602 135 517

Jak kurzy probíhají a čemu se budeme věnovat?

  • Komunikační dovednosti v praxi – rétorika, řeč těla, prezentace na veřejnosti 

Cíl semináře: 

Seminář je zaměřený na rozvoj a zlepšení komunikačních dovedností v běžném životě, v soukromí i v práci. Je důležitý pro všechny, kteří si chtějí zlepšit komunikační techniky, začít správně používat řeč těla a zlepšit si vyjadřovací schopnosti, výslovnost a obsah řeči.

Obsah semináře: 

V semináři se dozvíte, jak důležitá je neverbální komunikace, jak při komunikaci s druhými ovládat emoce, naučíte se pracovat s řečí těla, pomocí praktických cvičení si zlepšíte vyjadřovací schopnosti, výslovnost i obsah řeči. V další části se naučíte postupy, jak se připravit na veřejnou prezentaci, jak zvládat trému a jak pracovat se zpětnou vazbou.  

Časový harmonogram:

6 výukových hodin 

Tematická struktura semináře: 

  1. Proč je důležité umět dobře komunikovat 
  2. Neverbální komunikace – první dojem, vzhled, řeč těla, umění naslouchat 
  3. Rétorika – jak se rozmlouvat, jak správně dýchat, trénink výslovnosti a vyjadřování
  4. Prezentace na veřejnosti – jak se na ni připravit, jak zvládat trému, jak prezentovat, mluvit, přednášet 
  • Komunikace s médii a novináři v byznysu i státní správě – postupy, příklady, cvičení  

Cíl semináře: 

Seminář je zaměřený na získání dovedností a znalostí pro úspěšnou mediální komunikaci ve státní správě. Je důležitý pro všechny pracovníky vnějších vztahů, tiskových oddělení, PR i tiskové mluvčí, kteří chtějí dělat úspěšně svoji práci. 

Obsah semináře: 

V semináři se naučíte, jak správně psát tiskové zprávy, pozvánky a formulovat odpovědi novinářům, jak přemýšlí novináři a jak s nimi komunikovat, jak připravit tiskovou konferenci, jak se připravit na vystoupení v médiích a jak úspěšně na veřejnosti prezentovat svůj úřad. 

Časový harmonogram: 

6 výukových hodin 

Tematická struktura semináře:

  1. Jak definovat základní cíle a postupy v komunikačním týmu 
  2. Novináři – jak přemýšlí novináři a jak fungují média, jak rozvíjet s novináři vztahy 
  3. Základní mediální formáty – tisková zpráva, avízo, rozhovor, tisková konference 
  4. Krizová komunikace – příklady z praxe 
  5. Zpětná vazba – jak s ní pracovat a jak ji využít pro zlepšení 
  • Vystupování před kamerou a mikrofonem – praktická cvičení v TV studiu

Jak se správně připravit na vystoupení před médii? Na co si dát pozor a co je nejdůležitější? Jak bojovat s trémou? Jak se připravit na tiskovou konferenci, rozhovor či živé vysílání? To vše probereme na konkrétních příkladech a také procvičíme v praktické části.

  • Tiskový mluvčí: jaké dovednosti musí dokonale ovládat, aby byl úspěšný

Cíl semináře: 

Seminář je zaměřený na získání a rozvoj dovedností, znalostí a profesních postupů úspěšného tiskového mluvčího, pracovníka komunikačního oddělení či pracovníka vnějších vztahů. 

Obsah semináře: 

V semináře se seznámíte s tím, jaká je role tiskového mluvčího ve firmách, státních institucích či neziskových organizacích, projdeme si základní komunikační formáty a postupy, zaměříme se na práci s novináři, přípravu mediálních výstupů a rozvoj všech profesních dovedností tiskového mluvčího. 

Časový harmonogram: 

4 výukové hodiny 

Tematická struktura semináře: 

  1. Jaká je role tiskového mluvčího a jak ji posilovat 
  2. Jak rozvíjet správné postupy práce a trendy v oboru 
  3. Jak komunikovat s novináři, na co si dát pozor, jak s nimi rozvíjet vztahy 
  4. Základní komunikační formáty (tisková zpráva, avízo, rozhovor, tisková konference) 
  • Tisková konference – připravujte ty nejlepší mediální akce   

Cíl semináře: 

V semináři se seznámíte s tím, jak připravit tiskovou konferenci, která zaujme a bude fungovat. Naučíte se techniky a postupy, jak správně tiskovou konferenci svolat a zorganizovat, jak připravit řečníky, jak pracovat s publikem, technikou a na co dát největší pozor.  

Časový harmonogram: 4 výukové hodiny

Tematická struktura semináře: 

  1. Proč je tisková konference pro mediální komunikaci důležitá 
  2. Jak TK svolat, jak ji technicky a organizačně připravit 
  3. Jak pracovat s řečníky a publikem 
  4. TK v praxi – praktické ukázky a cvičení 

  • Rozhovor s novinářem: jak se na něj připravit a jak ho úspěšně zvládat

Cíl semináře: 

V semináři se seznámíte s tím, jak se připravit na různé typy rozhovorů s novináři – rozhovor pro TV, rozhlas i tištěné formáty. Naučíte se techniky a postupy, které jsou pro zvládnutí úspěšného rozhovoru důležité, procvičíme si, jak zvládnout nepříjemné a kritické otázky, jak se zbavit trémy a také jak pracovat se zpětnou vazbou. 

Časový harmonogram: 

4 výukové hodiny 

Tematická struktura: 

  1. Typy rozhovorů – TV, rozhlas, tisk, on-line 
  2. Jak na úspěšný rozhovor – postup krok za krokem
  3. Krizová komunikace, nepříjemný novinář, autorizace 
  4. Rozhovor v praxi  praktické ukázky a cvičení  
  • Tisková zpráva – naučte se psát zprávy tak, aby novináře zaujaly! 

Cíl semináře: 

V semináři se naučíte připravovat tiskové zprávy tak, aby novináře zaujaly a jejich obsah pronikl do médií. Seznámíte se s tím, jak vypadá správná struktura tiskové zprávy, proč o úspěchu rozhoduje titulek a jak s ním pracovat, jak si poradit s přílohami a citacemi, jak tiskovou zprávu rozesílat, aby si jí novináři všimli. 

Časový harmonogram:

4 výukové hodiny 

Tematická struktura semináře: 

  1. Tisková zpráva – správná struktura a jednotlivé části 
  2. Titulek rozhoduje – jak na něj 
  3. Jak pracovat s přílohami, citacemi, rozesíláním TZ  
  4. Tiskové zprávy v praxi – příklady a cvičení
  • Krizová komunikace: jak se na ni připravit a jak ji úspěšně zvládnout  

Krizová komunikace může čas od času potkat téměř každou organizaci, úřad či osobnost. Je nutné umět co nejlépe útok konkurence, médií či veřejnosti odrazit tak, aby byly škody nulové či minimální a mediální i veřejný obraz co nejméně poškozen. 

V semináři se budeme věnovat postupům, jak krizi předcházet, jak ji řídit a zajistit úspěšný konec. V praktických cvičeních si ukážeme, jak lze krizovou komunikaci úspěšně zvládnout. 

  • Váš individuální kurz na míru 

Pojďme společně sestavit tematický seminář tak, aby Vám seděl na míru a odpovídal přesně tomu, co Vy a Vaši zaměstnanci potřebujete zlepšit.